2011-05-19

Delprov 1 i Gesällen!

Igår var det dags för oss i klassen att ha delprovet i gesällen. Fy farao, har aldrig varit så illamående eller så nervös i hela mitt liv! Började med permanentrullningen trodde aldrig jag skulle sluta skaka! Fick VG i det. Sen var det även teoriprov som man bara kunde få IG eller G, fick G och frisyrdesign som jag fick MVG med deras motivation "Äntligen fick vi se en riktig festfrisyr" hihi. Min gråhårsdam ringde i tisdags och ställde in. Jag lyckades ringa in en ny som jag såg första gången en kvart innan momentet skulle börja, så tacksam att hon kunde ställa upp. Så det var bara att göra färgrecept och klippbeksrivning i all hast. Var inte det lättaste att få jämnt resultat från botten till toppen på hennes solblekta toppar men fick G i färgen och ta mig fan MVG i klippningen. I klassisk herrklipp fick jag MVG också helt sjukt, sen VG i skägg. Lång 12 timmars dag i skolan. Efter alla moment satt vi och vänta på "domen", Tur att Pamela gav oss vin och att Jonas var med mig för att lugna nerverna lite! Och jag klara alla momenten, sån jäkla befrielse! Wohooo!

Agneta från nya klassen ställde upp som min Kortfest/frisyrdesign modell, så fin så :)

1 kommentar:

  1. Såå himla gött att det gick bra!!!
    Får du testa och göra nåt kul i mitt hår nån gång i sommar ;)

    SvaraRadera